Showing posts with label food court. Show all posts
Showing posts with label food court. Show all posts

Tuesday, April 20, 2010

Fried Carrot Cake @ Foodcourt Vivo City, Singapore

For those yang dok kat JB atau pernah ke pasar malam di JB, korang mesti pernah nampak Fried Carrot Cake ni. So far aku tak pernah pulak nampak mende alah ni kat negeri lain selain kat Johor.

Tiap kali gi pasar malam and lalu kat sebelah gerai orang jual fried carrot cake ni, terliur aku dibuatnya. tapi apa kan daya... dikuatiri tidak halal.

Tapi akhirnya, masa aku ke Singapore bulan lepas, aku terjumpa fried carrot cake ni kat foodcourt Vivo City and confirm halal.... So, ape lagi... try ler....

Tuesday, June 9, 2009

Senibong @ Permas Jaya, JB

Malam semalam (8 Jun 2009), aku, Eskerk, Sani & Padil (kawan Eskerk) seperti yang telah dirancang minggu lepas telah ke Senibong untuk makan-makan. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Best gak Senibong ni ruper nyer... Not bad! Lain kali boleh ajak Pn Engineer & Alya ni.

Setelah puas berjalan mencari port makan yang cam best, kitorang sepakat makan kat Anjung Senibong dan macam biasa, dengan rakusnyer kitorang pun order lah makanan yang kena dengan tekak kitorang.


Waaaaaaaaaa.... Punyer la rakus budak-budak tu. Licin semua pinggan. Yang tinggal hanyalah tulang ikan kerapu kat atas pinggan. Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehe...

Time bayor, kena la tontong... 4 orang makan kena RM109.90. Kira ok la tu... Sekali sekala makan ramai-ramai...

Sunday, May 10, 2009

Perkampungan Ikan Bakar Terapung @ Umbai, Melaka

Pada 7 Mei yang lepas, masa balik dari Muor, aku & Pn Engineer sempat menerjah Perkampungan Ikan Bakar Terapung ni. Best gak tempat ni. Terutamanya untuk orang yang giler seafood macam aku.

Tempat ok. Makanan ok. Parking senang. Harga pun ok. Kira ok la tu....

Next time kalau ke sana lagi kitorang nak terjah Pernu pulak. Pn Engineer kata kat Pernu lagi best.....